torsdag 15 april 2010

Ibland när jag får kommentarer där folk skriver att dom gått tillbaka o läst min blogg för att se vad jag gått igenom gör jag detsamma själv. Jag har precis läst om allt som hände och allt jag kände när jag fick föda Aurora.
Vad hemskt det var. Jag var så ledsen..
Jag säger faktiskt till mina vänner att denna graviditeten (prinsen i magen nu) räddade mig på sätt och vis. Ja, det må låta sjukt men det var det som verkligen fick mig att gå vidare med livet.

Hittade iafl en text jag skrivit en morgon om Aurora:

Jag kände dig inatt. Hela kroppen blev varm och lugn. Hjärtat saktade ner och slog i takt med ditt. Jag vet att det bara var en dröm, men för några korta minuter var du hos mig igen. Precis som det skulle vara. Mamma och Bebis. Mamma och Aurora.

Jag är så tacksam för allt - trots allt. För det gjorde mig till den jag är idag.
Jag vet att jag ska ta tillvara på livet. Det måste ni också kära vänner.
Man vet aldrig vad för resor det tar en på. Tack o lov.

5 kommentarer:

Annika sa...

Du har rätt - allt du varit med om har format dig till den du är idag. Så sant.
Kan förstå att prinsen gett dej "livet tillbaka" på ett sätt. Har inte gått igenom samma sak själv så jag kan inte förstå (!) på DET sättet, men jag kan tänka mig. Djup sorg, sen kommer glädjen - sen oro - sen enorm glädje när man inser att det går vägen. Å snart är du där!

Aurora kommer alltid vaka över dej å hennes pappa, å hennes lillebror! :)

Tilda sa...

Jag förstår dig och jag e så otroligt glad för er skull att ni får känna denna glädje av att ha er lille pojke på väg... han gav er en mening med livet igen.

Tänker på er!
Puss

Leeii sa...

TACK till er båda. :) Va fint , ni värmer mitt hjärta!

Anonym sa...

Tårarna bara rinner ner ifrån min kind.
Jag har haft precis samma känsla som du skrev om.
Jag vet fortfarande inte hur jag ska orka gå vidare. i Nästa vecka skulle vår underbara flicka vara hos oss egentligen.
Är så otroligt glad för er skull. Ni ska få en underbar prins :)

Kram ifrån min som är anonym

Leeii sa...

Anonym: Min fina vän, jag vet hur fruktansvärt ont det gör! Mitt hjärta har inte läkt, men vi har lärt oss leva med det. Det gör man. Med tiden mildras allt det onda. När jag tänker tillbaka på henne är hon ett vackert minne.. Du kan aldrig veta hur du ska gå vidare, lev varje dag för vad den är. Man får må dåligt - hur länge man vill. Tänker på dig!