tisdag 23 februari 2010

Min kärlek gör mig stark.
Kärleken till min sambo, kärleken från min sambo.

Den dagen vi fick det hemska beskedet att vår dotter inte skulle kunna leva med oss utan bara i min mage trodde jag livet var slut. Det var som om någon slog undan benen på mig och hela världen slutade snurra. Jag kunde inte andas.
Och då fanns han där. Han var stark för oss båda fast han själv hade så fruktansvärt ont i sitt hjärta. Han tog hand om mig, höll om mig i timtal när vi låg i sängen och grät eller bara stirrade rätt ut i luften. Han var med mig när jag låg i värkar och födde henne. Han var stark. Han hjälpte mig enormt. Och hela denna upplevelsen gjorde oss till dom vi är idag. Jag tar inget för givet.
Jag ser till att Martin vet varje dag hur älskad han är. Och jag vet varje dag hur mycket jag betyder för honom.

Tack älskling för att du höll modet uppe när vi trodde världen skulle försvinna under oss. Tack för att du är den du är, tack för att du lever ditt liv med mig.
Jag älskar dig så otroligt mycket.

2 kommentarer:

Danne sa...

Vad fint skrivit. När jag läser det så tåras det i ögonen.
Ni är otroligt starka, Kärleken bara lyser om er

Mina fina vänner

Leeii sa...

Naw tack fina du <3