måndag 22 februari 2010

Vardagslycka


Hu.
Inte var det roligt att åka till jobb imorse. När jag stack ut näsan blev den snötäckt. Bara att pinna iväg. Frööös.

När jag var på väg till första vårdtagaren slöt jag mina ögon och hörde för mig själv Tomas Ledins "Det blir en dag på stranden" i huvudet. Och jag blev varm och glad .. tills jag höll på att snubbla rätt in i en 3 meter hög snödriva.
Men ändå, för 4 sekunder fick jag varma känslor mitt ute i snöstormen 7:30 en måndagsmorgon.

Har fått färgat håret och klippt mig idag, tack Malin. Vääldigt skönt att själv få bli ompysslad. Somnade nästan när jag blev klippt, så himla skönt.

När B kom hem från träningen gick vi en sväng med valpen, nu blåser det inte, det var så himla härligt ! O när vi kom hem satte vi på "I've been loving you too long" och dansade tätt intill varandra i hallen. O så sa jag till B, det är detta vi ska komma ihåg när vi är gamla. När vi en måndags kväll dansade tillsammans och valpen låg brevid o bet på ett ben.

Små vardags lycko rus som man så väl behöver.
Ta hand om varandra.

Inga kommentarer: