onsdag 17 september 2008


Maaan oh man do i feel good ! Imorse var jag uppe tidigt, körde med tvätt till m&p eftersom vi helt missat att boka en tvättid! Ooops! O solen sken och luften var så frisk, jag mådde så bra! På radion spelade dom "sitti'n on the dock of a bay.." o jag vet inte om ni vet vilken jag menar, men den är så skön! Den fick mig på ett riktigt gott, soligt humör.. Sen kom Malin in på salongen på eftermiddagen, vi diskuterade den där låten som vi ville höra sist vi var rediga, jag kom på vilken det var nu Malin! FAITH med George Michael, haha.. snart repris!

Men nu ska ni får höra dagen höjdpunkt som fick mitt adrenalin att fullkomligen RUSA! Malins cykel blev ju stulen härförleden.. :// Jävla tjyvar! Att man inte ska få ha något alls ifred! Iafl, när vi skulle gå ner på stan o köpa fika, vad ser Malin mitt på gågatan om inte sin CYKEL med fattig korg ditsatt o nått jäkla lås! Jag blev förbannad direkt o sa: Vi stannar o kollar vem det är som snott den och så ger vi den personen en rejäl jävla läxa! "
Men.. sen tänkte jag.. ska vi stå här mitt i stan o jiddra med den här människan (som kanske inte ens är ensam?) om vems cyklen är?! NEJ. Jag sa: Vafan, vi tar cyklen! Den är ju din!
Dom andra banga, men jag tog den helt sonika under armen o traskade bort mot salongen. Korgen slängde jag på marken, den var så gräslig. Kunde dom ju få behålla.
Eftersom Malin inte anmält sin cykel stulen kunde vi ju ta tillbaka den. Nu fick jag ut flera veckors aggresioner, bara på att ta cyklen tillbaka från den fattiga människa som stjäler andras!! Ställde in den på salongen, hämta vår bil, hotta in den där bak, körde ut till pappa som skar av låset dom satt dit med nån flamefräsande grejj, och vips! Malin hade fått tillbaka sin blåa hingst.
Damn, ibland är man en hårding trots allt.

Inga kommentarer: