torsdag 10 september 2009

Det är många som frågat vad Acrani är.. en sjukdom? Ärfligt?
Inget av det. Acrani betyder att barnet saknar skallbenet. Det är inget som beror på varken mig eller Martin, tack och lov. Det är 2 till 3 % på tusen födslar där barnet föds med acrani. Någon ska ju vara dom där 2 procenten, och nu blev det vi. Inte för att det hjälper att tänka så.
Tack igen alla ni som hör av er, det betyder jätte mycket för oss.
Vi försöker ta dagarna som dom kommer, det finns inte mer att göra.
Jag har börjat packa här hemma, snart dags att börja sova i huset. Allt det har kommit på kant nu, men sakta börjar vi få ordning på det.


Det känns som jag går och väntar på något... men jag vet inte vad.
Kanske är det på att prästen ska ringa och säga att Aurora är kremerad nu och vi ska lägga henne på minneslunden?

1 kommentar:

ana sa...

Hej Linda, fällde några varma och sorgsna tårar då jag läste Din berättelse. Jag födde ett fullgånget litet gossebarn i december 1977. Förstod att jag har ett tomrum i mitt hjärta fortfarande trots alla år. Jag har idag tre underbara flickor som har underbara barn. Livet är skört! Var rädd om Dig och hoppas att framtiden har mycket att ge. Kramar Mariana.