fredag 18 september 2009


Man kan ju inte begära att alla dagar ska vara bra. Denna dagen har varit en dålig dag. Förhoppningsvis blir den bättre nu när B äntligen ska vara ledig. Veckorna är långa när man är sjukskriven och alla andra jobbar ( och särskilt då sambon). Nästa Fredag är det tänkt att jag ska jobba första dagen på salongen, jag vet inte hur jag känner för det. Eller jo. Det vet jag.
Hemskt.
Det skrämmer mig. Ända in i benmärgen. Och det är inte för att träffa folk..
Det är för att då är allt som vanligt igen. Precis som om inget hänt, precis som om jag aldrig varit gravid och fött en flicka. Precis som innan, förväntan varje månad och sen besvikelse. Tills den dan då testet plussade. JAG HAR ALDRIG VARIT SÅ LYCKLIG.
Och nu blev allt så avhugget. "Nä du ! Va trodde du ! Trodde du verkligen att du skulle få ett barn!? Din dumma lilla flicka!" Usch, vad bitter jag är idag. Kanske lika bra att inte skriva då.
Ha en skön fredag vänner.

1 kommentar:

Caroline sa...

Just då ska du skriva, tror jag.