söndag 20 september 2009

Varför gör man sitt eget hjärta illa?

Vissa saker vet man att borde undvika, ändå gör man det inte. Som att klicka in på vissa sidor på internet, eller vissas prsentationer på facebook. Det borde jag inte göra för att det gör just nu ont i hjärtat på mig. VARFÖR gör jag det då? Jag kan ha en jättebra dag, och sedan styr mina fingrar över hjärtat och hjärnan och tvingar mig se. Läsa. Bli ledsen.
O sen försöker jag skjuta bort tankarna, eller vad jag läst, eller sett.. och så kanske jag mår bättre igen. Men jag läser, jag bryr mig, därför att jag vill veta att alla mår bra, att allt är OK. Och det är ju för att jag bryr mig. Jag vill att alla mina vänner ska må bra och vara glada. Jag behöver er för att själv orka och för att själv må nåtsånär.

Jag kan bara påpeka att detta ( sidor som får det att göra ont i hjärtat) inte har något som helst att göra med ni som har barn eller så, så ni inte känner er träffade.

Inga kommentarer: