onsdag 11 mars 2009


Det är en trött men väldigt glad Linda som sitter här idag! IDAG klippte Aleks mig, ja, jag ska fota det imorron o lägga ut så ni får se :) Efter jobb åkte jag ut till stallet, SÅ härligt väder det var! Började med att gå ut o hämta Heidi som stod i en jätte lerig hage, och självklart lääängst bort, försökte kalla på henne med min gulligaste röst, men nej, jag fick gå o hämta henne och sen fick vi traska oss igenom den leriga hagen tillsammans.. väl inne i stallet fick hon snällt stå o vänta på mig medans jag mockade..phew, det är verkligen tungt att mocka! Blandade mat, bytte vatten, nytt hö till kvällen, 3 kg ska den lilla rackaren ha.. o sen pysslade jag om henne.. rykta en häst är bland det mysigaste jag vet! :) O sen fick hon äntligen gå in i sin rena box o äta sin goda kvällsmat !

Jag orkade inte fixa min egen kvällsmat o åkte därför ut till mamma o pappa som hade pyttipanna .. O sen hem.. och nu äääääntligen.. efter två timmar ska jag ta en lång varm dusch o sen ska denna trötta tös sova !

Inga kommentarer: